Generációk és Teal

 A Teal megoldást nyújt! 

  • Globálisan a munkavállalók 51%-a közömbös a munkahelye/munkája iránt. (Gallup)
  • 2025-re a munkaerő piacon a „Z” generáció lesz a meghatározó aktív generáció.          (McKinsey & Company)
  • A munkaerő piacra újonnan érkező „Z” generáció hajlamosabb a kiégésre, érdektelenségre, mint az idősebb generációk. (Gallup)

 

 

%

A "Z" generáció 50%-a büszke arra, hogy a munkája pozitív hatással van a közösségre. (Microsoft Work Trend Index)

%

Globálisan a munkavállalók 36%-a érzi úgy, hogy a szervezet amiben vannak aktívan tesz a kiégés és a magas fluktuáció ellen (Thrive My Way).

%

2025-re globálisan a munkavállalók 75%-a "Z" generációs lesz, így a munkahelyeknek megoldást kell találniuk a fogadásukra. (TeamStage)

Minden, amit érdemes tudni a „Z” generációról

 

Így érkeznek a munkaerőpiacra:

  • Ők a valaha legtanultabb generáció mind közül és folyamatosan képzik magukat. (Pew Research Center)
  • 2025-re ők lesznek a legtöbben a munkaerőpiacon. (McKinsey & Company)
  • Nagy versennyel szembesülnek a globalizáció, az automatizáció és egyéb gazdasági tényezők miatt. (International Labour Organisation)
  • Előnyök: friss perspektívát, új megoldásokat hoznak, jól navigálnak a technológia világában, kiveszik a részüket abból, hogy egy sokszínű, elfogadó munkakörnyezetet teremtsenek.
  • Hátrányok: nem sajátítottak el szükséges készségeket, ezért további tréningeket, mentorálást igényelhetnek a munkafolymatokba, csapatokba való beilleszkedéshez, irreális elvárásokat támaszthatnak a munkahelyükkel szemben, a szervezeteknek sokat kell abba invesztálni, hogy megtartsák őket.

 

Hatásuk a munkaerőpiacra:

  • Technológiai ismeretek: jól ismerik és készségszinten használják a digitális eszközöket. (Deloitte)
  • Vállalkozói szemlélet: szívesen vállakoznak vagy választják a szabadúszást. (Microsoft Work Trend Index)
  • Munka-magánélet egyensúly: szeretik a rugalmasságot, az egyensúlyt a munkájuk és a magánéletük között. Fontos számukra, hogy legyen értelmes célja a munkának, amit végeznek. (Staples Business Advantage 2016 Workplace Index)
  • Diverzitás és elfogadás: Sokszínű és elfogadó környezetben szeretnének dolgozni, ahol van helye a meglátásaiknak, véleményüknek. (McKinsey & Company)
  • Mentális egészség: Hajlamosabbak a szorongásra és a stresszre, mint a korábbi generációk, ezért igényük van arra, hogy ezeknek a kezelésében támogatást nyújtson számukra a szervezetük. (American Psychological Association)

A Teal hidat épít a munkahelyi generációk között 

A Teal együttműködésben életkortól függetlenül mindenkire érvényes neurológiai törvényszerűségek támogatják a közös munkát és megértést. A Teal az egyetlen olyan ma ismert együttműködési forma, amiben minden, az agyunk számára fontos szociális tényezőben pozitív megerősítéseket kapunk. Egy szóval a közös munka nem félelem alapú, hanem a bizalom, az öröm és a kíváncsiság határozza meg.

Ezért hívogató a Teal szervezet a fiatal generációk számára:

  • Autonómia és felelősség: A fiatalabb generációk értékelik az autonómiát és azt, ha lehet tulajdonosi szemléletük a szervezettel kapcsolatban, ahol dolgoznak. A Teal szervezetek az önmenedzsmentre és a magasfokú bizalomra épülnek, ahol elvárás, hogy érett és felelősségteljes döntések és megoldások szülessenek.
  • Cél és értelmes munkavégzés: A Teal szervezetek egyik jellemzője az a Magasrendű Cél, mely a szervezet egészét mozgatja. Minden munkavállaló tudja, a tulajdonostól a portásig, hogy mi ez a cél, nem beszélve arról, hogy a Teal cégeknek kiemelten fontos a társadalmi, környezeti felelősségvállalás, ami nagyon vonzó a fiatalabb generációk számára.
  • Tanulás és rugalmasság: A Teal szervezetek rendkívül gyorsan reagálnak a változásokra, mivel nagyon rugalmasak. Organikusan mindig olyan irányokba mozognak, amelyek a növekedés felé viszik a szervezetet. A Teal szervezetek találékonyak és építenek a kollektív intelligenciára, így az elosztott döntéshoztallal gyorsan képesek döntéseket hozni a megfelelő szinteken. Ez a gyorsaság és rugalmasság elengedhetetlen ahhoz, hogy a „Z” generáció jól érezze magát egy munkahelyen és kihozhassa magából a legjobbat.

Ezért hívogató a Teal szervezet az idősebb generációk számára:

  • Lapos szervezeti felépítés, kisebb hierarchia: Az idősebb generációk számára vonzó lehet a merev hierarchiától való elrugaszkodás, ezzel biztosítva számukra egy sokkal inkább az együttműködésre, egyenlőségre épülő szervezeti működést.
  • A hozzáadott érték elismerése: Az egyén hozzáadott értéke elismert és jutalmazott a teal szervezeteken belül. A peer-to-peer, kölcsönös visszajelzések transzparens, igazságos és barátságos  teljesítményértékelést adnak. Az ennek alapján működő javadalmazási rendszer láthatóvá teszi és méltó módon ellentételezi a befektetett munkát. Ez a fajta egyenjogúság nagyon motiváló az előzőleg megtapasztalt rendszerekhez képest.
  • Tudásmegosztás: A Teal szervezetekben a tudás megosztása nagyon fontos. Az idősebb generációk  szívesen vállalják a mentori szerepet, és adják tovább tudásukat. Közülük sokan szívesen tanulnak a fiatalabbaktól, illetve támogatják őket, amenyiben a munkahelyi környezet ezt valóban lehetővé teszi.  A Teal szervezetekben az igazságos teherelosztásnak és értelmes szerepkör kialakításnak köszönhetően jól működik az információ- és tudásmegosztás is.